Hans-Jacob Juhler Møgelmose fra HM Regnskab er professionel revisor og bogholder fra Brønderslev i Nordjylland. HM Regnskab hjælper hver dag små og store virksomheder med bogføringen, skat, moms, rådgivning og administration. HM Regnskab bruger selv Debito og anbefaler deres kunder til at gøre det samme, når betalingerne udebliver. 

 

En af de største udfordringer ved at drive forretning, er for de fleste regnskabet – og hvad der hører med. Vi oplever ofte, at det ikke interesserer kunderne ret meget, og er i bund og grund allermest interesseret i hvad der står på bundlinjen når året er afsluttet. Regnskabet med dens skat, moms, afgifter og ubetalte fakturaer er med andre ord ikke noget virksomhedsejeren generelt bruger ret meget tid på.

Derfor vælger mange ofte at overlade arbejdet til os hos HM Regnskab. Vi brænder for at hjælpe til, så virksomhedsejeren kan lave det han brænder for. Med Debito som tillægsydelse til vores egne kunder, kan vi endda hjælpe med at sikre likviditet og cashflow. Det er et perfekt setup for både HM Regnskab, mine egne klienter og Debito.

Hvad gør Debito for dig og dine kunder?

Debito er for os en rigtig god tillægsydelse til vores daglige arbejde med bogholderi og regnskab. For vi sidder med rigtig mange kunders regnskaber og mange af dem har løbende dårlige betalere. For mange virksomheder kan manglende betalinger fra kunder have større konsekvenser end man lige umiddelbart går og tænker. Derfor er det helt vildt vigtigt at få opdaget og håndteret dårlige betalere med det samme.

Det er for os i HM Regnskab rigtig fedt at kunne hjælpe vores kunder og gøre en stor forskel for deres likviditet og vækst, uden at vi skal bruge store tidsmæssige ressourcer på det, som samtidig fjerner vores fokus fra det vi er bedst til.

Vi har en bruger på Debitos system hvorfra vi kan administrere alle vores kunders dårlige betalere. Når jeg opdager mine kunder har dårlige betalere, gør jeg dem opmærksom på det og får godkendelse til at benytte Debito. Herefter er det nemt bare at uploade den eller de ubetalte fakturaer og taste kontaktoplysninger på skyldner – resten klarer Debito. Vi skal hverken selv udsende rykkerskrivelser, inkassovarsel eller andet i forbindelse med inkassoprocessen.

Når processen er påbegyndt skal vi ikke tage stilling til det videre forløb, og skulle der være spørgsmål i sagen kan kunden både lade os varetage det, eller vælge selv at tage over. Pengene Debito eventuelt får hjem til vores kunde, går direkte til vores kundes bankkonto inden for 3-5 hverdage. Vi har dermed ingen transaktion eller mellemværende mellem os og kunden.

Hos HM Regnskab bruger vi ligeledes også Debito til de af vores egne kunder der ikke betaler os.

 

Professionelt, risikofrit og nemt for både os og vores kunder

For os er håndteringen af kundernes økonomi og regnskab en stor tillidssag og derfor er det super vigtigt at have en samarbejdspartner som Debito der håndterer vores kunder professionelt og med respekt. Ligeledes bliver mine kunders kunder håndteret professionelt sådan at den gode kunderelation kan blive bevaret på trods af de har været sendt til inkasso. Det er selvsagt vigtigt at vores samarbejdspartnere har samme høje moral og professionalisme som os. Det føler vi at Debito lever fuldt ud op til.

Såfremt det ikke lykkes Debito at inddrive mine kunders tilgodehavender, er det uden omkostninger for både mig og mine kunder. Det er derfor 100 procent risikofrit at igangsætte en inkassosag hos Debito. Det betyder, at vi uden risiko eller omkostning kan hjælpe vores kunder med at få indkrævet deres penge fra deres udførte arbejde uden det koster hverken os eller vores kunder oprettelsesgebyr, abonnement eller lignende ubehageligheder. 

Det er derfor alle ubetalte fakturaer jeg anbefaler at sende til Debito – uden undtagelser. Debito tager sig af sager i alle størrelser og i alle brancher og derfor giver det ingen mening ikke at bruge dem når man oplever kunder der ikke har betalt. Debito tager 10 procent hvis de formår at få pengene hjem til vores kunde, afregningen sker direkte mellem Debito og kunden.

 

 

 

Konklusion på samarbejdet

Debito er den perfekte tillægsydelse jeg kan tilbyde mine kunder. Jeg kan holde fokus på de opgaver jeg er bedst til at udføre og skaber derfor mest værdi for mine kunder.

At skulle rykke efter penge er aldrig sjovt, hverken for intern eller ekstern bogholder, revisor eller kunden. Derfor oplever vi, at mange af vores kollegaer i branchen og kunderne ofte vælger ikke at gøre noget, når betalingen udebliver. Det er ofte dyrt for virksomhedens likviditet og cashflow.

Med en løsning som Debito er det super nemt for kunderne selv eller deres rådgivere (revisor, eksterne eller interne bogholder) at gøre noget ved det. Debito har en meget nem og ligetil løsning, og de tager sig af hele processen for dig. Betalingen for arbejdet sker kun hvis Debito får pengene hjem til dig og din kunde. Dette sker ud fra princippet ”no cure, no pay”.

At komme i gang med Debito er super nemt, og efterfølgende kræver det meget lidt arbejde. I mange tilfælde oplever vi blot at skulle uploade en faktura og ingen efterfølgende eller supplerende spørgsmål. Dette gør det til et rigtigt godt supplement og tillægsydelse for både ekstern og interne bogholdere i deres daglige arbejde med regnskabet.

Vi anbefaler alle kunder, intern og eksterne bogholdere og andre der er ansvarlig for virksomhedens økonomi at komme i gang med Debito, for at sikre et godt stabilt cashflow.

 

Få mere inspiration til hvordan du selv eller din regnskabsansvarlige kan sikre likviditeten bedre med Debito

Uanset om du er selvstændig erhvervsdrivende eller du arbejder med regnskab som bogholder eller revisor, enten internt i en virksomhed eller eksternt som konsulent, så er et samarbejde med Debito en løsning til hurtigere betaling.

Læs vores case med HM Regnskab her →