Læs hvilke fordele PARKPARK har med en digitalisering af inddrivelsen


Parkeringsappen PARKPARK har automatiseret hele processen med inddrivelse af tilgodehavender

Om PARKPARK

PARKPARK har udviklet en parkerings-app og nytænkt den måde vi tænker parkering på. PARKPARK tilbyder parkering til både private og erhverv.

Med PARKPARK kan kunderne finde og tjekke ind på mere end 10.000 parkeringsplader i Danmark direkte fra mobilen. Du slipper du dermed for at skulle stå i kø ved parkeringsautomaten.

PARKPARK har i dag mere end 10.000 aktive brugere der hver dag bruger deres app. Virksomheden er stiftet i 2013 af Mads Peter Veiby og drives i dag af Jesper Lindgren.

Branche:

IT og parkering

Beliggenhed:

Støvring

Antal ansatte:

6

Jesper Lindgren, direktør i PARKPARK

Automatisering med API støtter PARKPARKs digitale forretning

PARKPARK er en 100 procent digital forretning og betalingen fra kunderne sker ligeledes gennem deres app. Derfor har PARKPARK også behov for en samarbejdspartner der kan assistere med digital inddrivelse, herunder overdragelse, status og afregning af sager.

"Vi oplever en gang imellem at vi har kunder der ikke betaler deres parkering eller abonnement, det gælder både privat og erhvervskunder. Her er det fedt at kunne overdrage disse til en digital partner som Debito, hvor jeg og min økonimiansvarlige direkte fra vores eget system kan sende de kunder til inddrivelse som ikke reagerer på vores henvendelser."

Debito er fuldt ud integreret med PARKPARKs egenudviklet back-end system, CRM system samt virksomhedens økonomisystem, e-conomic, gennem en API. Her hentes henholdsvis kundedata samt fakturadata direkte fra de to systemer - og oprettes hos Debito. Herefter kan PARKPARK løbende følge med i hvilke handlinger der foretages på kunderne.

Når pengene indkasseres, overføres pengene til PARKPARKs bankkonto, og afregningen sker digitalt - direkte ind i PARKPARKs økonomisystem.

PARKPARK har sat en lang række interne procedurer op, hvor der digitalt udsendes både venlige reminders, push-meddelser, mails og SMS'er ud til kunderne. Sker der ingen betaling på baggrund af disse henvendelser, overdrages sagen helt- eller delvist automatisk til Debito, afhængig af kundens type, art og historik.

PARKPARK tilbyder sine kunder parkering direkte fra mobilen.

Automatisering og digitalisering skaber bedre bundlinje

Debito håndterer inddrivelsen af tilgodehavender, så PARKPARK kan fokusere på at udvikle forretningen - og skabe et endnu bedre produkt til deres kunder.

PARKPARK er et mindre team på 6 mand, der primært arbejder med salg, markedsføring og softwareudvikling af appen. Virksomheden har ligeledes en økonomiansat på fuld tid. Tid og ressourcer er dermed begrænset for alle mand, og det er årsagen til man ikke selv står for inddrivelsen internt i virksomheden.

"Vi oplever, at det er langt bedre givet ud, at lade Debito stå for inddrivelsen, frem for at vi selv skal bruge tid på det - det tager for lang tid og bruger for mange ressourcer at gøre det selv. Med vores digitale system-til-system samarbejde, har vi skabt det perfekte setup..."

Sagerne sendes over til Debito såfremt kunderne ikke reagerer på de "venlige reminders", push-meddelser i appen, samt mails og SMS'er som PARKPARK selv sender ud. Det hele sker 100 procent digitalt fra eget system.

Dermed sparer virksomheden også tid og ressourcer når en sag skal overdrages, og omkostningen ved at overdrage sagen for virksomheden, er tæt på 0 kroner.

PARKPARK bruger Debito til at stå for at rykke kunderne med betalingspåmindelser, rykkerskrivelser og såfremt disse ikke besvares, så opstartes inkasso, med dertilhørende opkald, RKI, udsendelse af breve samt eventuelt fogedretten.

Samarbejdet med Debito betyder:

Mere tid til egne kerneopgaver i virksomheden.

Nem og gratis online oprettelse via Debitos system.

Effektiv inddrivelse af kundernes tilgodehavender.

Ingen binding - betaler kun 10% ved succesfuld inddrivelse.

Fuldt overblik på sagsstatus og handlinger på sagerne.

Effektiv inkassopartner giver mere værdi til egne kunder.

Inkasso for digitale virksomheder - og alle andre

Debito hjælper hver dag tusindvis af danske virksomheder med inkasso og er dermed med til at sikre en bedre bundlinje for rigtig mange virksomheder.

Debito er et 100 procent digitalt produkt, hvor du som kunde nemt, hurtigt og billigt kan uploade dine ubetalte fakturaer og være igang med inkasso. Det kræver ingen forudgående arbejde fra din side, og du behøves hverken selv at have sendt rykkere, rykkerskrivelser, betalingspåmindelser eller inkassovarsel ud.

Vores mange kunder har skabt en unik indsigt i flere hundrede brancher og vi kender derfor til de udfordringer du og din branche står med. Vi ved hvad der skal til for at lykkes med inkasso for dig, din branche og ikke mindst dine skyldnere.

Se flere cases med vores kunder

Vi har kunder i mange forskellige brancher og hjælper virksomheder i mange forskellige størrelser med inddrivelse af tilgodehavender. Du kan helt sikkert finde en case som er relevant for din virksomhed.

hm regnskab
HM Regnskab

HM Regnskab bruger Debito når kunderne ikke betaler - det gør de af mange årsager.

Læs mere her
Somera

Somera er et ungt digitalt tekstbureau, der hjælper med at skabe online succes.

Læs mere her
Villumsign

Villumsign i Hobro er måske Danmarks bedste skiltemand - Læs hvorfor de bruger Debito.

Læs mere her

Kom i gang med Debito allerede i dag

Slip for besværet med dårlige betalere og lad Debito stå for inddrivelsen af dine tilgodehavender, så du har mere tid til dine egne kunder.

Prøv Debito helt gratis